Vertel het met een explanimation

Met een explanimation (uitleg animatie) leg je de focus puur op de essentie van je verhaal, waarmee je in no-time de verdieping brengt die de kijker nodig heeft om jouw product, dienst of organisatie te begrijpen.

In een explanimation visualiseer je een verhaal die naadloos aansluit bij de huisstijl van je organisatie. De keuzes die je hebt gemaakt met betrekking tot kleurgebruik, typografie en algehele lay-out, zijn van grote invloed op de emotie die je opwekt bij je doelgroep. Animatie leent zich er goed voor om deze visuele identiteit, die jouw organisatie herkenbaar en uniek maakt, tot leven te laten komen.

Met een explanimation kun je goed laten zien dat je anders bent dan je concurrent. Je onderscheidt je niet alleen met een verrassend middel, maar presenteert jezelf in een unieke stijl, waarbij je je kijkers met humor en herkenbare situaties het verhaal intrekt.

Anders dan bij een bedrijfsfilm, vormen ‘verlegenheid en bescheidenheid’ van je personeel geen beperking en ben je niet afhankelijk van de omgeving of portretrechten en dergelijke. Omdat je niet gelimiteerd bent tot de realiteit, kun je dus een nieuwe, onderscheidende wereld creëren. Een wereld waarin jij als organisatie net een streepje voor hebt en jouw product of dienst de held van de dag is.

Geef jouw merk ook een heldere identiteit met een explanimation. Mail hoi@maatmerk.nl of bel Fried 0641779960

Voorbeeld: Vitaily explanimation.
De werkzame stoffen in het product kunnen op een geanimeerde manier veel sneller en duidelijker worden weergegeven. De illustratiestijl zorgt ervoor dat de kijker, de doelgroep, een eigen beeld kan vormen en zich beter kan identificeren met de karakters in de animatie.

Credits:
Klant: Vitaily, Richard de Leth
Strategie: Fried Westland
Animatie: Tim Bakker
Voice-over: Ilse van Kollenburg

 
#animatie #explanimation #bedrijfsfilm #strategie #identiteit #merkstrategie #merk #maatmerk #methode #branding #merkvideo #huisstijl #merkbeleving #creatie #samencreëren #vitaily
Vorige
Vorige

Samen werken

Volgende
Volgende

Wat is een merk?