wie

ben jij echt?

Iemand stelt jou een vraag waar je geen antwoord op hebt. Je ontmoet iemand voor het eerst en je voelt je direct onzeker. Je vraagt je af of je die situatie eerder wel goed hebt ingeschat… allemaal omstandigheden waar dezelfde vraag aan ten grondslag ligt. “Wie ben ik?”

Goed om je dat regelmatig af te vragen maar iedere dag kan daar weer een ander antwoord op volgen. Lekker dan!

Hoe fijn is het om altijd te weten WIE je bent en te kunnen handelen volgens jouw kernwaarden, in iedere situatie. Dat kan vrij eenvoudig.

Archetypes
Carl Jung (Zwitsers psychiater en psycholoog) heeft ooit 12 oerkarakters vastgesteld: archetypen. Er zijn 12 archetypen die voor universele herkenning- en reacties zorgen. Iedereen heeft wel een type waarmee je je kan identificeren of je bent hebt 2 types waarin er altijd 1 een dominante rol speelt. Dit zijn persoonlijkheden die terug komen in onze eeuwenoude verhalen, boeken en films. Ze zorgen voor een connectie, simpelweg omdat je deze types dus onbewust al kent.

Welke types zijn dit?

  • Creator Schepper

  • Explorer Ontdekker

  • Outlaw Rebel

  • Jester Nar

  • Lover Minnaar

  • Caregiver Beschermer

  • Everyman Gewone man/vrouw

  • Innocent Onschuldige

  • Ruler Heerser, Koning.

  • Sage Wijze

  • Magician Tovenaar

  • Hero Held

Welke Archetype ben jij denk je?

Het is leuk om te kijken welke karaktereigenschappen elk type heeft en welke kernwaarden daarbij horen. Je zal zien dat deze kernwaarden behoorlijk sterk overeenkomen met die van jou. Dit is dus een perfecte tool om je persoonlijkheid een vorm te geven en hierop terug te kunnen vallen wanneer je het even niet meer weet of onzeker bent.

En het mooie is dat je dit ook kan toepassen op je bedrijfsvoering. Al je communicatie kan je baseren op deze types. En nog mooier is dat je jouw klanten ook kan definiëren als archetype. Dan weet je precies op welke manier je ze kan benaderen en welke boodschap het best bij ze over komt.

Dus als je wilt groeien als een sterk merk, precies zoals de grote merken dat doen moet je je steeds afvragen, “Ben ik wel echt? Handel ik nog steeds volgens mijn archetype en gebruik ik de kernwaarden die mijn klanten aantrekkelijk vinden?”

Lijkt je dit leuk om toe te passen op jouw eigen persoonlijkheid? Voor jouw persoonlijke ontwikkeling als ondernemer of voor je bedrijf om te kunnen groeien als een sterk merk? Maak dan vrijblijvend een afspraak en we creëren samen een merkwaardige identiteit voor jou.

#archetype #identiteit #merkbeleving #maatmerk #sterkmerk #business #ondernemen #branding #website #huisstijl #logo #strategie
Vorige
Vorige

kernwaarden

Volgende
Volgende

Hoe de maatmerk methode het verschil heeft gemaakt…